به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد واملاک استان یزد به نقل از محمدحسن بهادر معاون اداره کل : در یک بررسی آماری که بصورت دقیق و در چند دوره با شرایط متفاوت از مراجعین به واحدهای ثبتی در سطح استان بعمل آمد مشخص گردید روزانه بیش از 1500 نفر جهت دریافت خدمات به ادارات ثبت اسناد واملاک سراسر استان مراجعه می نمایند .

معاون اداره کل ثبت اسناد واملاک استان افزود ، بعد از مرکز استان که با تعداد مراجعین 600 نفری همراه است به ترتیب واحدهای ثبتی میبد ، اردکان و تفت بیشترین و مروست ، نیر ، خاتم و بهاباد کمترین مراجعه کننده را دارند .

محمدحسن بهادر در عین حال خاطر نشان کرد ، دفاتر اسناد رسمی در سطح استان نیز بصورت متوسط روزانه به 1200 نفر از شهروندان خدمات ارائه می کنند .

گفتنی است ثبت رسانیدن اسناد و املاک ،بازداشت و رفع بازداشت املاک ، صدور اسناد مالکیت ، ثبت شرکت ها و موسسات و تغییرات آنان ، ثبت ازدواج و طلاق ، صدور پروانه تخصصی مشاورین املاک و خودرو و اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا نسبت به دیون و اموال منقول و املاک ثبت شده و مهریه و تعهد ات ضمن ثبت ازدواج و طلاق و چک های بلامحل و ... از عمده خدمات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان می باشد .